16 december, 2019

LUCKA 17 TISDAG

Yoga är för alla 2019

Världen behöver fler glädjespridare och detta är dagens aktivitet. Se dem du möter i ögonen och le, skänk en slant till välgörenhet, erbjud någon din plats på bussen, tacka alla som gör något för dig – hur obetydligt det än kan tyckas vara –  eller bidra med något annat som gör världen till en gladare plats.

För att snabbt frigöra energi och glädje ska vi göra en bakåtböjning. Det är få yogapositioner som gör en gladare än en bakåtböjning. I Sfinxen jobbar vi med att öppna upp bröstet utan att lägga så mycket tryck på ländryggen. Den hjälper även till att förbereda för djupare bakåtfällningar.

Så här gör du: Lägg dig på mage med raka ben. Placera underarmarna i golvet med armbågarna rakt under eller lite framför axlarna. Tryck ner ovansidan av fötterna i golvet så att benen aktiveras. Känn att du har kontakt med pubisbenet i golvet och försök att slappna av i baksidan av låren och rumpan. Tryck sedan ner underarmar i mattan och få en känsla av att du vill dra dem bakåt, utan att de flyttar sig. Lyft bröstet framåt och dra ihop skulderbladen. Vila blicken snett framåt i golvet. Slappna av i axlarna och käkar och låt tungan breda ut sig munnen. Andas in och låt inandningen expandera hela bröstkorgen, extra mycket bak i ryggen. Håll positionen i 5-10 andetag.

Boka kurs eller workshop

Prenumerera på Ashtanga Yoga Karlstads nyhetsbrev


Förnamn*

Efternamn*

E-post adress*

Prenumerera på Ashtanga Yoga Karlstads nyhetsbrev

Förnamn*

Efternamn*

E-post adress*