4 december, 2019

LUCKA 10 TISDAG

Yoga är för alla 2019

Sover du tillräckligt? Så här i slutet av året kan det vara mycket som ska hinnas med i privatlivet eller på arbetet. Det är lätt gjort att man går och lägger sig senare än vanligt och när man väl ligger i sängen är det svårt att somna.

Dagens aktivitet är att sova. Försök att gå och lägga dig två timmar tidigare än du brukar. Det betyder alltså att om du vanligtvis går till sängs kl. 23, ser du nu till att vara färdig för natten redan kl. 21. Unna dig den här lyxen att komma till ro flera timmar före midnatt. För att lättare kunna varva ner kan du prova att djupandas.

Gör så här: Lägg dig bekvämt på rygg i sängen. Låt det vara släckt i rummet eftersom du ska sova direkt efteråt. Ta ett långt, djupt andetag genom näsan och räkna tyst för dig själv till 3. Fyll först magen med luft och sedan arbetar du dig uppåt mot lungorna och bröstet. Andas ut långsamt genom munnen dubbelt så länge till 6. Töm först bröstet och lungorna på luft och sedan luften från magen. Upprepa övningen fem till tio gånger. Sov gott! ?

Boka kurs eller workshop

Prenumerera på Ashtanga Yoga Karlstads nyhetsbrev


Förnamn*

Efternamn*

E-post adress*

Prenumerera på Ashtanga Yoga Karlstads nyhetsbrev

Förnamn*

Efternamn*

E-post adress*